Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Balanç positiu del tancament de les deixalleries comarcals

Des del passat mes de febrer, més de 2.500 persones ja s’han registrat a l’APP Komtainer per poder accedir a les deixalleries i a les àrees d’emergència de Cervera i Guissona.

Accés amb aplicatiu a l'àrea d'emergència.
Accés amb aplicatiu a l'àrea d'emergència.

DIMECRES 10 MAIG 2023

Des del mes de febrer, el Consell Comarcal de la Segarra, des de l'Àrea de gestió de residus, ha habilitat un control d'accés a les deixalleries de Cervera i Guissona, així com a les àrees d'emergència d'aquestes poblacions (espais on hi ha situats contenidors per a les diferents fraccions, pensada només per a casos d'emergència en les poblacions amb recollida porta a porta).

El control d'accés consisteix a registrar-se a l'aplicació Komtainer a través del mòbil o disposar d'una targeta que es pot aconseguir a les oficines del Consell Comarcal de la Segarra.

A dades de finals d'abril, consten més de 2.500 persones registrades a la comarca, entre usuaris de les deixalleries comarcals i les àrees d'emergència.
A Cervera hi ha 1.422 usuaris, a Guissona 928, i en municipis com Torrefeta i Florejacs o els Plans de Sió també denoten un important nombre d'usuaris.

De les deixalleries en poden fer ús tots els habitants de la Segarra, seguint la normativa establerta al reglament comarcal del servei de gestió de residus.
En canvi, les àrees són d'accés exclusiu per al veïnat de la mateixa població. La limitació d'accés a les àrees d'emergència es fa en funció del tipus d'usuari: veïnat en general, sector de la restauració, segona residencia...

La resposta ciutadana de la posada en funcionament d'aquest control d'accés és positiva i confirma que fomenta el fet d'evitar els punts negres en què es converteixen de vegades les deixalleries, sobretot després de caps de setmana llargs i, a la vegada, s'aconsegueix que es faci un ús adequat de les deixalleries.


Informació i imatge aportat pel Consell Comarcal de la Segarra.