Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Cervera, una de les ciutats destacades de la ruta en BTT pel Camí Ignasià

Dimarts 18 de maig es va presentar a Manresa el documental “Ignasiana BTT, l’aventura del pelegrí”, en un acte al qual van assistir el paer en cap, Joan Santacana, i la regidora de Turisme, Cultura i Promoció Econòmica, Mercè Carulla, ja que Cervera és una de les ciutats per on transcorre aquesta ruta.

Cervera, al documental de la Ignasiana BTT.
Cervera, al documental de la Ignasiana BTT.

DIMECRES 19 MAIG 2021

El documental promociona la ruta en BTT entre Verdú i Manresa, un recorregut de 115 km que inclou els tres últims trams del Camí Ignasià. Es va enregistrar la tardor passada, i és un agradable tast d’aquest recorregut per camins rurals i corriols entre Verdú, a l’Urgell, i Manresa, al Bages, passant per Cervera, Igualada i Montserrat. 

El documental es pot veure dimecres 19 de maig, a les 15.30 hores, al canal de televisió Esport3. També s’emet durant aquesta setmana al mateix canal el dijous 20 de maig a les 9.30 hores; el dissabte 22 de maig, a les 14.30 hores; i el diumenge 23 de maig a les 16 hores.

A més de presentar el documental també es va donar el tret de sortida a la Ignasiana BTT, que obrirà inscripcions l’1 de juny perquè qui vulgui s’apunti a fer-la el 26 de setembre, quan s’estrenarà la primera edició oberta a la ciutadania. La sortida serà, a les 8 del matí, a Verdú, i l’arribada al voltant de 2/4 de 8 del vespre a Manresa. Cervera serà un lloc de pas on hi haurà un avituallament.

La iniciativa obre les portes a les localitats per on passa a poder fomentar els productes turístics de caire patrimonial, artístic i natural.

Segons la regidora de Turisme, Cultura i Promoció Econòmica, Mercè Carulla, és “una nova oportunitat per promocionar Cervera i per redescobrir el país en una iniciativa que uneix esport, turisme i territori”.