Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Dades de la Covid-19 a Cervera

Comunicat del paer en cap i regidor de Ciutadania, Acció Social i Salut , Joan Santacana, sobre la situació de la Covid-19 a Cervera (dilluns 24 d’agost).

DILLUNS 24 AGOST 2020


Dades de la Covid-19 a Cervera

Les dades facilitades pel Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya sobre la situació i evolució de la Covid-19 a Cervera, a 22 d’agost de 2020, es resumeixen en el quadre següent:

 

CASOS POSITIUS

CASOS POSSIBLES

ACTUALITAT

22

14

ACUMULAT

186

838

 

Pel que fa a la qüestió quantitativa de l’evolució de la malaltia a Cervera, no hi ha canvis significatius respecte el darrer informe.

Hi ha 3 positius més pel que fa a casos actuals.

L’increment dels acumulats segueix la tònica habitual d’un positiu més diari. 186 persones de Cervera han tingut la COVID-19 des de l’inici de la pandèmia, a meitats de març.

Això suposa que seguim igual, sense millorar ni empitjorar.

Tanmateix, cal que fem una anàlisi quantitativa. Ja es va informar en l’anterior comunicat que hi havia un cas positiu a la Residència Mare Janer (Casa Caritat) d’una persona resident i que s’havia traslladat a l’hospital d’Igualada on, en principi, evoluciona favorablement.

Un cop detectat el cas, des de Salut es van programar testos d’urgència a aquelles persones residents i treballadores que havien tingut un contacte més estret amb la persona positiva. Aquesta analítica ha determinat que hi ha 3 persones residents més positives i cap cas positiu entre els treballadors que havien estat més en contacte amb la persona afectada. En tots els casos la càrrega viral és baixa i la simptomatologia lleu, però al tractar-se de persones grans, algunes amb patologies prèvies, cal que el seguiment de l’evolució de la malaltia sigui curós.

Entre dimarts i dimecres, es faran proves a la resta de persones residents i treballadores, aquelles que no han tingut un contacte directe amb els positius, i serà possible tenir una imatge real de la situació epidèmica a la residència i determinar les mesures a emprendre amb més certesa. Mentre no es tinguin tots els resultats, s’ha aïllat les persones residents a les seves habitacions i s’han extremat, encara més, les mesures de protecció de les persones treballadores.

Per altra banda, l’episodi de contagis a la Residència Mare Güell (Hospital) sembla que ja ha entrat en una fase final. Solament hi resta una persona resident positiva. Aquesta setmana es faran, de nou, anàlisis a tothom i, si com és d’esperar, el resultat no aporta cap cas positiu més es procedirà al retorn a la situació habitual, desconfinant les persones residents de les seves habitacions i reprenent la vida comunitària, amb totes les mesures de prevenció recomanades.

Aquesta situació a les nostres residències ens indica que en els propers dies les fredes dades estadístiques de la nostra ciutat registraran un fort increment dels casos possibles, cal recordar que aquests corresponen a les persones a qui es fa el test i estan a l’espera de resultat, i amb possibilitat de creixement dels casos positius.

Pel que fa a la situació fora de l’àmbit de les residències la malaltia, com s’ha dit al principi, no té canvis significatius. Estem a un nivell molt moderat, amb certa tendència a baixar el nombre de persones infectades. Dels 22 casos positius 5 són de persones usuàries de les residències, això suposa que hi ha 17 casos positius fora de l’àmbit residencial. És una xifra baixa respecte a la mitjana dels darrers 3 mesos, que és de 25. No hem de confiar-nos, però. Hem de continuar amb les mesures de prevenció individuals (distància-mans-mascareta) i col·lectives en comerços, restauració, empreses, entitats, activitats i espectacles (control d’aforament, distància, ...) en tot moment. Si ho fem així, mantindrem el virus controlat i tothom estarà protegit.


Joan Santacana i Vélez
Paer en Cap i regidor de Ciutadania, Acció Social i Salut.

Cervera, 24 d'agost de 2020.