Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El delegat del Govern a Catalunya, Carlos Prieto, visita Cervera

La Paeria de Cervera ha rebut, divendres 15 de setembre, la primera visita institucional del delegat del Govern de l’Estat a Catalunya, Carlos Prieto, que ha anunciat l’inici, dilluns vinent, d’una nova fase d’obres de millora del ferm a l’A-2, variant de Cervera, en sentit Lleida.

DIVENDRES 15 SETEMBRE 2023

Es tracta d’un tram d’uns 9 quilòmetres aproximadament, entre els punts quilomètrics 514 i 522,270, on el Ministeri ja ha dut a terme les obres de millora en sentit Barcelona entre els mesos de març i juny.  

L’inici d’aquesta nova fase d’obres a l’A-2 a Cervera permetrà, segons el delegat Carlos Prieto, “avançar en aquest pla de millora del ferm que respon no només a una vella reivindicació del territori, sinó també a la necessitat de rehabilitació de la principal via de comunicació de les Terres de Lleida”.

El pressupost d’execució d’aquest projecte és de 10,27 milions d’euros i preveu la millora del ferm en els dos sentits de la circulació en el tram de la variant de Cervera, així com la rehabilitació estructural en els carrils drets de totes dues calçades.


Prèviament, Prieto ha visitat el conjunt monumental  de Sant Domènec, on es porten a terme obres de restauració a càrrec del Programa 1’5% Cultural del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana. 

El pressupost d’aquesta fase d’obres puja 404.297,87 euros i l’aportació del Ministeri és de 258.000 euros, el 59% del cost total. Les obres preveuen la restauració de l’antiga sagristia, la construcció de serveis i instal·lacions de climatització amb la finalitat de condicionar el monument com a equipament sociocultural polivalent.

El delegat del Govern, Carlos Prieto, juntament amb el subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín, ha mantingut una reunió de treball amb el Consistori, a la Sala de Plens de la Paeria, i ha signat el Llibre d’Honor.

A la reunió hi participat el paer en cap, Jan Pomés; el president del Consell Comarcal de la Segarra i 1r tinent d’alcalde, Ramon Augé, i els paers Antonio Delgado, Carolina García, Montse Closa i Joan Santacana.

El paer en cap, Jan Pomés, ha explicat al delegat detalls dels projectes de rehabilitació de les muralles de Cervera i dels edificis de l’Antiga Escola de Música i l’Antiga Biblioteca, al carrer Major, que el Consistori presentarà a la convocatòria 2023 de l’1,5% Cultural per posar en relleu el ric patrimoni històric i cultural del municipi.

Prieto ha ofert l'ajuda del Govern d'Espanya per "assolir aquest repte de Cervera de recuperar el patrimoni per a la dinamització turística i econòmica de la ciutat".

 

Finalment, el delegat del Govern s’ha desplaçat a l’església de Sant Joan, on ha estat present a  la inauguració l’exposició de figures de cultura popular “Façanes, peixeres i un conte”.
La mostra, a càrrec de l’artista Iakaré i el fotògraf Fèlix Pasqual, està organitzada pels Geganters i Grallers de Cervera.
Ha donat el tret de sortida a la 47a setmana cultural Isagoge, que organitza més de 20 activitats del 15 al 22 de setembre.