Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Èxit de la primera sessió del cicle Cinema a la Boira amb la projecció de "La Escopeta Nacional"

Les Regidories de Cultura i Festes, conjuntament amb l’associació cineclub Cinema a la Boira, formada pels professionals del sector cinematogràfic Jordi Boquet, Alba Bosch, Sergi Moreno i Anna Novell, han iniciat el cicle que porta el nom de Cinema a la Boira.

DIMARTS 03 AGOST 2021

Aquest nou cicle ofereix projeccions de pel·lícules tan clàssiques com actuals, accessibles a tots els públics i que tracten temes d’actualitat. Per tal d’enriquir les sessions, després de cada projecció, es fa un col·loqui amb la col·laboració d’una persona convidada, referent de la cultura catalana, per poder debatre amb el públic assistent sobre els diferents temes que ens parlen a cada una de les pel·lícules.

En la primera sessió, diumenge 1 d'agost, es va projectar "La Escopeta Nacional", de Luis G. Berlanga. Posteriorment es va poder conversar amb el periodista Jordi Basté sobre els temes i les qüestions que van sorgir arran de la pel·lícula. Basté, gran coneixedor de l’obra de Berlanga, va acostar el públic a aquest gran clàssic fent reflexionar sobre cada un dels temes que plantejava la pel·lícula, i comparant les situacions que es podien veure en l’obra del l’any 1978, amb les que es poden veure i viure actualment. Malgrat el temps que ha passat es van trobar moltes similituds i eren perfectament comparables.
Basté va destacar "la necessitat i importància de projectes com el de Cinema a la Boira i va felicitar els organitzadors per la iniciativa".

Tal com es va dir en la presentació, cal tornar a l’hàbit de veure el cinema en pantalla gran i fugir de la petita pantalla, així, d’aquesta manera podrem compartir l’experiència no només amb nosaltres mateixos sinó també amb qui tenim al nostre entorn.

La propera projecció es durà a terme el diumenge d’Aquelarre, amb una pel·lícula a la fresca, a la plaça de cal Racó, que convidarà a reflexionar sobre la identitat de gènere, la diversitat i la llibertat, amb l'acompanyament de l’escriptora, periodista i activista feminista Bel Olid.