"La Corona de Coloms" omple d'emoció el concert de fi de curs de la Coral Infantil Nova Cervera
El diumenge 4 de juny la Coral Infantil Nova Cervera va celebrar, a l’església de Santa Maria, el seu concert i festa de fi de curs, que va cloure de manera oficial les activitats que han realitzat els diferents grups d'infants i joves de l'entitat al llarg d’aquests darrers deu mesos.
DIMECRES 07 JUNY 2023
Enguany però, el concert esdevenia una cita especial: s'estrenava la cantata "La Corona de Coloms", obra musical encarregada als cerverins Jordi Castellà (música) i Narcís Turull (text) amb motiu del 50è aniversari de l'entitat, i inspirada en el conte homònim de l’escriptor Ramon Turull i Bargués. Tot i que inicialment la seva interpretació s'havia de dur a terme durant el 2020, la pandèmia va obligar a posposar-la per més endavant.
A les sis de la tarda s’inicià puntualment el concert. En la seva primera part, els grups d'Escatxics i Barrufets tingueren un paper destacat, tot cantant diferents peces del projecte "Cançons menudes", incloses en el primer cicle "Tastets corals" organitzat per l’entitat per a nens i nenes de 2 anys, per seguidament endinsar-se, al costat del grup de Petits, en el món fantàstic de la cantata «Florinda: la vaca pallassa», que els cantaires d’aquests grups compartiren en la darrera trobada «Juguem Cantat», celebrada el passat 21 de maig a Tàrrega.
A continuació, arribava el moment més esperat: la interpretació de la cantata "La Corona de Coloms", presidida pel perfil de la ciutat de Cervera, que una mà anònima dibuixà en el preludi de l’obra... A aquest inici sorprenent, seguí la sortida dels cantaires de les diferents corals cerverines que integren l'Agrupació Coral de Cervera (Coral Lacetània, Coral Ginesta i Coral Infantil Nova Cervera), que juntament amb Laura Boschetti (arpa), Paco Ruiz (percussions), Marc Castellà (piano i orgue), sota la direcció del mateix compositor de l'obra, Jordi Castellà, i amb l'autor del text a la narració, Narcís Turull, desgranaren amb tendresa, acompanyats pels màgics moviments d’escena creats per l’Esther Llopis, aquesta preciosa i delicada obra, que meravellà a tothom.
No fou l’única estrena de la vetllada, ja que també vam poder gaudir de la interpretació de la cançó "50 anys cantant!", creada per Xavier Puig Ortiz per a l’aniversari de l’entitat, i que també havia quedat en un calaix a l’espera de temps millors... En aquesta ocasió, fou Rosa Puig, directora de la Coral Infantil, l’encarregada de dirigir-la, cantant-la conjuntament tots els cantaires i el nombrós públic present.
Finalitzat el concert, els Campaners de Cervera obsequiaren els assistents amb un toc de campanes des de dalt del campanar, element central de la cantata interpretada.
A causa de la pluja, la festa que acompanya tradicionalment el concert es desplaçà a l’espai de Sant Domènec, que acollí el berenar conjunt i un espectacle d’animació de la companyia Campi Qui Pugui, que va acabar d’engrescar petits i grans en un meravellós fi de festa.
Un dia ben especial (ple d’emocions, de cants i d’estrenes, amb un treball enorme al darrere) per celebrar un curs més de la nostra entitat, que en ja en són molts...
Informació i imatge aportat per la Coral Infantil Nova Cervera.